1.04.2014

Yüz Nemlendiricileri



Yaş ilerledikçe başlayan kırışıklıkların başta gelen sebeplerinden biri: nemsiz bir cilt. Nemi sağlamak içinse nemlendiricilere ihtiyacımız var. Ama bu nemlendirici nasıl olmalı?

Bu noktada önceliklerinizi belirlemeniz gerekiyor. Güvenli içerik, iyi nemlendirme, cilt tipine uygun, fiyat, hayvanlar üzerinde deney yapmayan markalar, yoğunluk, ambalaj vs. Aslında hepsini bir arada bulsak ne güzel olurdu ama bu gerçekten çok zor. O nedenle en azından önceliklerimize uymayanları elemekle ve yaklaşanları denemekle başlayabiliriz.

Benim önceliklerim güvenli içerik, cilt tipime uygun olması ve hayvanlar üzerinde deney yapmayan markalardan olması. Diğer özellikler de önemli ama en önemlilerin bunlar olduğuna karar verdim ve arayışıma bu kriterleri düşünerek başladım.

İçeriği güvenli olan nemlendiricilerin büyük çoğunluğunu, organik içeriğe sahip ve hayvanlar üzerinde test yapmayan markalar oluşturuyor. O nedenle organik dükkanlarda veya pazarlarda satılan markaları tercih ettiğimde iki özelliği bir arada bulmuş oluyorum. Benim cildim karma ve hassas, o nedenle nemlendirici seçerken biraz daha dikkatli olmam ve daha çok araştırmam gerekiyor. Karma ciltler diğer cilt tiplerine göre biraz zahmetlidir, bunun üstüne hassasiyet/alerjik özellikler de eklenince daha da zahmetli oluyor. Karma ciltlere nemlendirici denediğimizde memnuniyetsizliğimizin nedenlerinin başında hem yanaklara hem de T bölgesine aynı ürünü kullanmak olduğunu düşünüyorum. Karma cildin özelliği T bölgesini kapsayan alın, burun ve çenenin yağlı; yanakların kuru olmasıdır. O nedenle bu iki zıt özellikteki bölgeye aynı ürünü kullandığınızda bir tarafın mağdur olma ihtimali yüksek oluyor (en azından bende öyle oldu). T bölgesindeki yağı dengelesin diye aldığım sebum dengeleyici nemlendirici yanaklarımın kuruluğuna hiç etki yapmazken, yanaklarımın kuruyup pullanmasını yok etmesi için aldığım yoğun nemlendirici ise zaten çabuk yağlanan ve siyah noktaya meyilli T bölgesindeki gözenekleri daha da açıp siyah nokta patlamasına yol açtı. Ve ben de çözümü iki ayrı bölgeye iki ayrı ürün kullanmakta buldum.
Güvenli içeriğe sahip kozmetik ürünleri araştırmaya başladığımdan beri birçok nemlendirici denedim. Bunlardan bazılarını birkaç kullanımdan sonra uygun bulmayıp bıraktığım da oldu. Ama bu süre içerisinde ihtiyaçlarımı en iyi şekilde karşılayan hangisi oldu derseniz, şu iki ürünü söyleyebilirim.

T bölgesindeki siyah nokta ve açık gözenek sorunuyla dermatologa gittiğimde, doktorum bana REN adlı markanın T Zone Balancing Day Fluid*’ini nemlendirici olarak verdi. Bu üründen 2 kutu bitirdim. Üçüncü kutuyu almamak için direniyorum (nedenini sonra açıklayacağım). T bölgesindeki yağlanmayı gün boyunca çok güzel kontrol ettiğini ve siyah nokta oluşumunu durdurduğunu söyleyebilirim. Ancak çok yoğun bir yapısı olmadığından yanaklarda yetersiz kaldı, o nedenle bu ürünü sadece T bölgesinde kullanıyorum. Diğer iki önceliğe gelince, REN markasıyla tanışmam bu şekilde tesadüfen oldu. REN markası hiçbir ürününde paraben, sülfat, mineral yağ, petrol türevleri, sentetik kokular, T.E.A. (triethanolamine), D.E.A. (diethanolamine), glikoller, silikonlar, PEGler ve daha birçok zararlı kabul edilen kimyasalı kullanmıyor**(ayrıca hiçbir ürünü hayvanlar üzerinde test edilmiyor ve geri dönüşümlü ambalaj kullanıyorlar). Buraya kadar her şey mükemmel. Ancak bu ürünün içeriğinde yer alan iki koruyucuyu görmek hoşuma gitmedi: Phenoxyethanol ve sodium hydroxymethylglycinate.  İkisi de doğal içerikli ürünlerde parabenin yerine kullanılan koruyucular. Dolayısıyla parabene kıyasla daha güvenli oldukları iddia ediliyor. Kozmetiklerde koruyucular ciddi problem oluyor; çünkü birincisi, ürünlerde bakteri ürememesi için kullanılmaları şart; ikincisi ise, henüz zararsız bir koruyucuya denk gelmedim. O nedenle en az zararlı olanları araştırıp bulmak gerek. Sodium hidroxymethylglycinate’ın doğal bir koruyucu olduğu iddia ediliyor. Ancak aynı zamanda formaldehit salıcı özelliği de var ve doz oranına dikkat edilmezse yüksek oranda tahriş edici ve alerjik sonuçlara neden olabiliyormuş. Ancak, iddialara göre çok küçük oranlarda katılıyormuş kozmetiklere (REN %1’in altında kullandığını yazmış). Hassas cildi olanların, bu maddenin yer aldığı ürünleri kullanmaları pek tavsiye edilmiyor. Yalnız şunu diyebilirim ki, benim cildim de hassas ve iki kutu kullandığım halde bende hiçbir rahatsızlık gelişmedi; bu da REN’in içinde gerçekten çok az miktarda olduğuna inanmama neden oluyor. Bir de, içerikler konusunda bu kadar iddialı bir markanın bu içeriği kullanması sonucunda birçok müşteri şikayetiyle karşılaşmamak için önlemler almış olduğunu düşünüyorum. Ama yine de keşke olmasaydı. Ancak maalesef aynı niteliklerde ama daha güvenli bir başka ürün bulana kadar bunu kullanacağım sanırım. Bu özelliklere sahip bir ürün öneriniz varsa siz de benimle paylaşabilirsiniz.

REN’in bu iki koruyucu hakkındaki açıklaması şöyle:
Ren’in vakumlu ambalajı en önemli koruyucusudur. Bu ambalaj mikropların havadan ve ürünle temas eden ellerimizden ürüne geçmesini tamamiyle engeller.
REN raf ömrünü uzatmak icin en zararsız koruyucu maddeleri %1’den az oranda kullanılır. Organik bir bileşik olan , organik ürünlerin üretilmesinde sentez olarak da kullanılan ve glikol eter olarak cildiye ürünlerinde özellikle deri merhemlerinde sıklıkla kullanılan Fenoksietanol ve doğal amino asitlerden elde edilen sodyum hidroksimetilglicenat REN ürünlerinde kullanılan koruyucu maddeler. Bunlar ürünlerde sadece %1 oranında kullanılıyor. Piyasada kullanılan koruyucu maddelerden daha az zararlı olsalar da yine de sentetik olan bu maddeler için REN daha doğal alternatifleri arıyor.

Kuru bölgeler olan yanaklar için kullandığım ürün ise Fransız La Claree markasının Oliv’ Sensitiv Ultra Smooth adlı yüz kremi. Bu ürün gerçekten başlıkta iddia edildiği gibi pürüzsüz, yumuşacık, kadife gibi bir his yaratıyor. Oldukça yoğun bir kıvamı olduğundan çok az kullanmak yetiyor. %99 doğal içeriğe sahip ve içeriğinin  %25'i organik tarımla elde edilmiş. Cam kavanozda olması da benim için artı puan. 


Tüm La Claree ürünleri Ecocert ve Cosmetique Bio tarafından sertifikalandırılmış. Paraben, silikon, GDO, renklendirici, petrokimyasallar, sentetik kokular, phenoxyethanol (hah!) içermiyor. Hayvanlar üzerinde test edilmiyor ve geri dönüşümlü ambalaj kullanılıyor.  

Bu kremi bikaç hafta tüm yüzümde kullandığımda (REN’i keserek) T bölgesinde yağlanma ve siyah noktaların belirginleştiğini hissettim. O nedenle, bu kremi sadece yanak ve boyunda kullanmaya karar verdim; bu şekilde daha iyi sonuç aldım. 

Ve son olarak, Body Shop'un Hassas Ciltler için aloe veralı nemlendirici gündüz kremi de (gecesi de var) La Claree gibi yoğun ve benzer etkileri olan bir ürün. O nedenle yanaklarda kullanmak için alternatif olabilir.  İkisini de denedim, ben La Claree'nin pürüzsüzleştirici, kadifemsi etkisini daha çok sevdim.
http://www.thebodyshop.com.tr/product_page.asp?ProductGroupID=33&GroupID=5

İçeriği: Aloe barbadensis (Aloe Vera Gel) (Skin Soothing Agent), Isononyl Isononanoate (Emollient/Skin Conditioner), Glycerin (Humectant), Aqua (Water) (Solvent/Diluent), Cyclomethicone (Emollient), Pentylene Glycol (Solvent), Butylene Glycol (Humectant), Cetearyl Glucoside (Surfactant), Myristyl Myristate (Emollient), Sesamum indicum (Sesame Oil) (Emollient), Cetyl Alcohol (Emulsifier), Myristyl Alcohol (Emulsifier/Emollient), Palmitic Acid (Surfactant), Stearic Acid (Emulsifier), Cetearyl Alcohol (Emulsifier), Myristyl Glucoside (Surfactant/Cleansing Agent), Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer (Stabiliser/Viscosity Modifier), Bisabolol (Skin Soothing Agent), Xanthan Gum (Viscosity Modifier), Avena sativa (Absorbent).

Fiyatlara ve nereden aldığıma gelince, REN çok kısıtlı sayıda eczanede satılıyor. Web sitelerinde REN satan eczanelerin adı var; ben Taksim meydanındaki Itır Eczanesi’nde buldum. Fiyatı 120 TL. La Claree'yi ise Saru Organik'in web sitesinden aldım. Fiyatı 149 TL. Body Shop krem: 35 TL.

Güzel günler dileğiyle…

*Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower Water, Cetearyl Ethylhexanoate, Glycerin, Lauryl Laurate, Cetearyl Alcohol, Tapioca Starch, Cetearyl Glucoside, Oryzanol, Salix Nigra (Willow) Bark Extract, Amorphophallus Konjac Root Powder, Crataegus Oxyacantha Stem Extract, Carbomer, Phenoxyethanol, Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Seed Oil, Laminaria Ochroleuca Extract, Cassia Alata Leaf Extract, Pueraria Lobata (Kudzu) Symbiozome Extract, Bisabolol, Sodium Hydroxymethylglycinate, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil, Callitris Intratropica Wood Oil, Limonene, Linalool, Glucose, Tocopherol. 

**REN is free from synthetic fragrance, mineral oil, petrolatum, sulfate detergents, synthetic colours, animal ingredients and parabens. In addition, REN products do not contain potential irritants including: glycols and diglycols (such as propylene glycol), PEG's, PPGs, urea, D.E.A, T.E.A, PABA and other synthetic sunscreens, aliphatic alcohols/hydrocarbons, phthalates, fumarates, amines, alkanolamines, synthetic AHAs/BHAs, polyacrylamide, metacrylate, elastomer, poloxamer, styrene, vinyl, polyquaternium, synthetic chelating agents, nylon, nitriles, nitrates, nitrosamine releasers, bromates, fluor, aluminum and alumina et al.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder